Kömür devri bitti ona geçiyorlar: Çöpe atmak yerine enerji üretecekler
Her gün dünya genelinde tonlarca üretilen ve doğada birikerek sessiz bir çevre felaketine zemin hazırlayan kahve atıkları için korkutan uyarılar peş peşe gelirken, Güney Kore’den ezber bozan bir hamle geldi. Kore Jeobilim ve Mineral Kaynaklar Enstitüsü (KIGAM) bünyesindeki bilim insanları, dağ gibi büyüyen bu küresel tehdidi sadece 90 saniyede yüksek performanslı bir süper yakıta dönüştürmeyi başardı. Chemical Engineering Journal’da yayımlanan bu yenilikçi araştırma, yeşil enerji dünyasındaki en büyük engellerden biri olan yüksek nem sorununu tamamen ortadan kaldırarak küresel krizde yeni bir dönem başlattı. SAATLER SÜREN İŞİ 1.5 DAKİKAYA İNDİRİYOR Geleneksel yöntemlerde, biyokütle atıklarının enerjiye dönüştürülmesi için önce uzun ve son…