SHGM, Uçuş Gecikmelerine Karşı Yolcuları Koruyacak Yeni Düzenleme Yayınladı
Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM), havayolu yolcularının haklarını güçlendirmek amacıyla önemli bir adım attı. Resmi Gazete’de yayımlanan yeni düzenleme, teknik veya operasyonel nedenlerle uçuşları geciken yolculara tazminat hakkı tanıyor.
3 Saatten Fazla Rötar Yapan Yolculara Tazminat Yolda!
Uçuşlarda yaşanan rötarlar sonucu mağduriyet yaşayan yolcular için yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Artık uçuşları 3 saatten fazla geciken yolcular, havayolu firmalarından tazminat talebinde bulunabilecekler.
İç hatlarda mağduriyet yaşayan yolcular için 100 euroluk bir tazminat hakkı belirlendi. Yurt dışı uçuşlarında ise tazminat miktarı değişkenlik gösteriyor. Kilometreye göre 250 euro ile 600 euro arasında değişen tazminatlar verilecek.
Tazminat Miktarları:
İç Hat Uçuşları:
- 100 Euro
Dış Hat Uçuşları:
- 1.500 kilometreye kadar: 250 Euro
- 1.500-3.500 kilometre arası: 400 Euro
- 3.500 kilometreden fazla: 600 Euro